برند IKEA
به بزرگترین خانواده جهان بپیوندید
ما خانواده IKEA، بزرگترین خانواده تولید لوازم منزل در جهان هستیم.
به عنوان یکی از اعضای خانواده IKEA، شما مستقیماً به تعدادی از مزایای جالب اعضا دسترسی دارید، از جمله: تخفیف، رویدادها یا کارگاه های رایگان و موارد دیگر.
اکنون به بزرگترین خانواده جهان بپیوندید!
در مورد ما:
IKEA توسط اینگوار کامپراد در سال 1943 تأسیس شد و به عنوان یک کسب و کار کاتالوگ سفارش پستی در شهر جنگلی Älmhult، سوئد شروع به کار کرد.
امروزه، این یک برند جهانی مبلمان منزل است که مقرون به صرفه بودن، طراحی و راحتی را برای مردم در سراسر جهان به ارمغان می آورد.
ما ممکن است از آغاز فروتنانه خود راه درازی را پیموده باشیم، اما چشم انداز ما یکسان است:
ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم.
داستان IKEA را در اینجا کاوش کنید تا درباره میراث ما، آنچه امروز ما را به حرکت در میآورد و راههایی که به دنبال تأثیر مثبت بر مردم و سیاره ی زمین هستیم، بیشتر بدانید.
میراث ما
امروزه، IKEA به میلیون ها قلب و خانه در سراسر جهان می رسد، اما هر داستان موفقیت باید از جایی شروع شود.
آیا می دانستید که IKEA زمانی به عنوان یک تجارت کوچک در Älmhult، یک روستای کوچک سوئدی در حومه شهر بود و از طریق یک کاتالوگ سفارش پستی به فروش می رسید؟
و اینکه دفتر مرکزی IKEA برای طراحی هنوز در آنجا قرار دارد؟
داستان ما اینجاست!
ریشه های ما
اینگوار کامپراد IKEA را در سال 1943 در سن 17 سالگی تأسیس کرد و کالاهای خانگی مانند خودکار، کیف پول و قاب عکس می فروخت.
اسمالند، منظره ای که اینگوار در آن بزرگ شد، سنگی و ناهموار بود.
در آن زمان، بسیاری از ساکنان مجبور بودند با وسایل کوچک زندگی کنند و تا جایی که ممکن بود با هیچ چیز سر کنند چون درآمدشان به حدی نبود که بتوانند وسایل منزل بیشتری خریداری کنند.
به همین دلیل، گفته میشود که اسمالندریها صرفهجو و مبتکر هستند و رویکردی «بیمعنی» برای حل مشکلات روزمره دارند.
این میراث توضیحی برای روش IKEA برای انجام کارها و موفقیت ما است.
توسعه آرم IKEA در طول سال ها:
آیا می دانستید؟
نام IKEA برگرفته از حروف اول موسس Ingvar Kamprad، Elmtaryd، مزرعه ای که در آن بزرگ شد، و Agunnaryd، روستای مجاور، گرفته شده است؟
کاتالوگ IKEA
از آنجایی که Älmhult، شهری که IKEA در آن تأسیس شد، در منطقهای دورافتاده از سوئد قرار دارد، دسترسی به مشتریان بالقوه در شهرهای بزرگتر دشوار بود.
به همین دلیل، کاتالوگ IKEA در سال 1951 متولد شد و اینگوار قبلاً تصمیم گرفته بود که IKEA مبلمان خوب را با قیمت پایین بفروشد.
اینگوار کامپراد در سال 1943، سالی که IKEA را تأسیس کرد، صندلی در دست داشت.
ایده تجاری او ارائه محصولات طراحی زیبا و کاربردی با قیمت های پایین بود.
چرا محصولات زیبا فقط برای تعداد کمی از خریداران ساخته می شوند؟
باید بتوان طراحی و عملکرد خوب را با قیمت های پایین ارائه داد.
اولین نمایشگاه IKEA
قیمت ها در اولین کاتالوگ IKEA به قدری پایین بود که مردم در ابتدا در مورد کیفیت محصولات شک داشتند، بنابراین Ingvar تصمیم گرفت یک کارگاه قدیمی در Älmhult را به یک نمایشگاه تبدیل کند که مردم بتوانند قبل از سفارش محصولات را ببینند و امتحان کنند.
چگونه ایده تخت متولد شد؟
توزیع پستی مبلمان حجیم دشوار و گران بود و محصولات اغلب آسیب می دیدند.
در سال 1956 ما ایده میز عسلی را از روی میز LÖVET گرفتیم که منجر به ایده خودمونتاژ و بسته بندی آن شد.
امروز LÖVET به IKEA، که اکنون LÖVBACKEN نام دارد، بازگشته است.
یک میز کوچک که به یک ایده عالی کمک کرد.
LÖVBACKEN که کپی میزی است که در سال 1956 در IKEA به نام LÖVET فروخته شد. LÖVET اولین محصول IKEA بود که به صورت یک بسته تخت فروخته شد.
ما عاشق چالش ها هستیم!
در طول تاریخ ما، بهترین ایدههای ما از بزرگترین چالشهای ما سرچشمه گرفتهاند و ما معتقدیم که این چیزی است که ما را متفاوت میکند.
امروزه، IKEA یکی از شناخته شده ترین برندهای مبلمان منزل در جهان است و اگر هزاران نفر را که توسط تامین کنندگان ما کار می کنند را در نظر بگیریم، حدود یک میلیون نفر با ما همکاری می کنند تا چشم انداز ما را برای ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای مردم ایجاد کنیم.
بسیاری از رویاها به واقعیت تبدیل می شوند و این تازه اولشه.
همانطور که اینگوار کامپراد میگفت: «بیشتر کارها هنوز باید انجام شوند. آینده ای باشکوه!»
گزارشی خلاصه از 2021
ما یک شرکت ارزش محور با هدف افزایش اشتیاق به زندگی در خانه هستیم.
هر محصولی که ایجاد می کنیم ایده ما برای تبدیل خانه به مکانی بهتر است.
در گروه INGKA، ما 389 فروشگاه در 32 کشور داریم.
از سال 2021
در سال 2021، ما با افتخار به کاناداییها کمک کردیم تا زندگی روزمره بهتری در خانه داشته باشند و تعهدات خود را برای حمایت از جوامع محلی، محلهها و خانه مشترکمان – سیاره زمین – تقویت کردیم.
مفهوم کسب و کار
چشم انداز و ایده کسب و کار
“برای ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم”،
این شعار چشم انداز IKEA است. ایده کسب و کار ما «ارائه طیف وسیعی از محصولات اثاثیه منزل با طراحی خوب و کاربردی با قیمتهای بسیار پایین است که تا حد امکان افراد قادر به خرید آنها باشند».
ما سخت کار می کنیم تا از طریق بهینه سازی کل زنجیره ارزشی خود، با ایجاد روابط بلندمدت با تامین کنندگان، سرمایه گذاری در تولید بسیار خودکار و تولید حجم زیاد، به کیفیت با قیمت های مقرون به صرفه برای مشتریان خود دست یابیم.
چشم انداز ما نیز فراتر از اثاثیه منزل است. ما می خواهیم برای همه افرادی که تحت تأثیر کسب و کار ما قرار گرفته اند، یک روز بهتر بسازیم.
رشد پایدار
سرمایه گذاری برای آینده
“برای ایجاد یک زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم”،
این چشم انداز IKEA است.
اصل مهم و اساسی مالی گروه IKEA این است که با استفاده از منابع خود رشد کنیم.
به عبارت دیگر، ما پول خود را قبل از خرج کردن به دست می آوریم.
این اصل این امکان را برای ما فراهم می کند که بتوانیم برای آینده سرمایه گذاری بلندمدت انجام دهیم.
چشم انداز IKEA پایه و اساس رشد ما است.
ما می خواهیم مطمئن شویم که IKEA در دسترس است تا افراد بیشتری بتوانند زندگی روزمره بهتری را در خانه ایجاد کنند.
ما بیشتر سود خود را در فروشگاههای موجود و جدید IKEA و همچنین در توسعه محصول، راهحلهای پایدار و با کاهش مداوم قیمتها برای مشتریان خود، دوباره سرمایهگذاری میکنیم.
ساختار مالکیت
گروه شرکت های IKEA (Ingka Holding B.V. و نهادهای تحت کنترل آن) دارای ساختار مالکیتی است که استقلال و رویکرد بلندمدت را تضمین می کند.
بنیاد Stichting Ingka در هلند مالک ما است و وجوه آن تنها به دو صورت قابل استفاده است: می توان آن را مجدداً در گروه IKEA سرمایه گذاری کرد یا از طریق بنیاد Stichting IKEA برای اهداف خیریه اهدا کرد.